NO

TIMELISTER

1. Gå inn på www.toptemp.no og klikk på «LOGG INN».

Hvordan1

Logg inn med brukernavn og passord.

Hvordan2

Brukernavn er din e-postadresse og passord fikk du tilsendt ved registrering av bruker. Mangler du passord, klikk på «GLEMT PASSORD» så vil du motta et nytt passord på SMS.

Slik ser skjermbildet ut når du har logget inn. Klikk på «TIMELISTER».

Hvordan3

Skjermbildet vil da se slik ut.

Hvordan4

Under oppdrag på venstre side finner du oversikt over alle dine oppdrag. Klikk på det øverste oppdraget, så på pilen for å se om det er timelister til registrering. Ser du en oransje firkant skal du registrere timelister. Det nyeste oppdraget vil alltid stå øverst. Du vil også se en timeliste som er ferdig utfylt med standard arbeidstid og pause. Den vil også ha en oppsummeringskolonne som viser ordinær arbeidstid, overtid og eventuelle tillegg.

Hvordan5

2. Redigere arbeidstid

Du endrer arbeidstid ved å klikke i en av kolonnene og fylle ut nytt start og slutt-tidspunkt for arbeidsdagen som vist under. Oppsummeringen vil da endre seg og automatisk fylle ut antall timer ordinærtid og overtid. Du kan også sette klokkeslettene til 00:00 – 00:00 samt ta bort pause hvis du ikke har arbeidet en dag. Husk at timelistene skal danne et så riktig som mulig grunnlag for din lønnslipp og går derfor igjennom en kvalitetssjekk hos både kunde og oss.

Hvordan6

Detaljer rundt hver linje

Klikk på > på en linje og du vil se detaljer rundt en spesifikk dag. Her kan du legge til, endre eller fjerne linjer. De linjene du har tilgang til vil du se som en nedtrekks-meny her. Hvis du har tilgang til det, så kan du f.eks legge til «utlegg» og laste opp «Utgiftsrapport» direkte inn her.

Hvordan 7

3. Føre fravær

For å registrere fravær klikker du på > ytterst på linjen på den aktuelle dagen. Velg grunnen til fravær i vinduet som vist under ved å klikke på pilen under Ny linje/fravær. Timeantallet vil automatisk bli fylt ut, husk å redigere timeantallet om dette ikke stemmer.

Viktig at du gir beskjed til Toptemp og oppdragsgiver ved fravær!

Hvordan8

4. Legg til dag

For å legge til en dag klikker du på «LEGG TIL DAG» nederst på siden under timelisten.

Hvordan9

Du vil få opp et datofelt hvor du enten kan skrive datoen inn dd/mm/åååå eller klikke på kalendersymbolet hvor du vil få opp en kalender hvor du kan velge dato. Velg dato og trykk legg til.

Hvordan10

Dagen vil da komme opp i timelisten i rett posisjon i forhold til de andre dagene. Tidspunktene vil følge standard arbeidstid som er redigerbar på vanlig måte. Husk å lagre alle endringer som du foretar deg underveis.

5. Innsending av timelister

Nederst i timelisten vil du se en oppsummering av antall timer ordinærtid og overtid samt knappene «LAGRE ALT» og «SEND INN TIMER».

Dersom du fyller ut timelistene dine underveis, så trykker du på lagre alt når du har lagt til nye ting. Slik holder du timelisten oppdatert og påser at du ikke mister de timene du har registrert.

Når det er tid for å sende inn listen ved periodens slutt så trykker du bare på «SEND INN TIMER», og vips…så er du ferdig for denne perioden 😊

Hvordan11

Når nye funksjoner blir tilgjengelig vil vi oppdatere timelisteguiden. Pass på at du har tilgang på den nyeste oppdaterte guiden.